Websitebezoekers aantallen verdubbelen, ga bloggen!

Hoe zou jij het vinden als dit aantal wordt verdubbeld? Klinkt aantrekkelijk toch? In deze blog ga ik je vertellen dat jij de sleutel in handen hebt om minstens twee keer zo veel klanten op je website te krijgen via je blogs.
plaats een nieuw blog bericht hier op de computer. Een blog over het verdubbelen van je websitebezoekers

Controleer jij je website statistieken wel eens? Kijk je dan ook naar het aantal bezoekers die op je website terecht komen? Hoe zou jij het vinden als dit aantal wordt verdubbeld? Klinkt aantrekkelijk toch?
In deze blog ga ik je vertellen dat jij de sleutel in handen hebt om minstens twee keer zo veel klanten op je website te krijgen via je blogs.

Meer klanten uit Google

Als ik naar mijn statistieken kijk zie ik een stijgende groei in het aantal websitebezoekers. En dan ben ik zelf niet eens zo heel lang bezig nu (april 2024). Maar ik zie in mijn statistieken dat de meeste van mijn website bezoekers via mijn blogs op mijn website terecht komen.
Wat als ik geen blogs had geschreven? Dan was dit dus niet het geval.

Het fijne is dat jij met blogs je klanten kunt informeren en inspireren over jouw product. Je kunt steeds weer een ander onderwerp bedenken en uitschrijven in een blog wat relevant is voor jouw doelgroep. Op deze manier kan ook jij nieuwe klanten naar je websshop toe trekken. 

Kost dat niet ontzettend veel tijd? Nee hoor! Geen zorgen, je hoeft namelijk niet iedere week een nieuwe blog te plaatsen. In het begin is het verstandig om iets vaker, bijvoorbeeld om de week, een nieuwe blog te plaatsen, maar als je een stijgende lijn ziet in het aantal website bezoekers dan kan je terug gaan schroeven naar eens per maand.
Het is veel minder werk dan iedere maand je content van je websshop en van je aanbod helemaal nalopen om daar weer andere of nieuwe zoekwoorden te plaatsen.

Versterk je autoriteit en expertise met je blogs

Naast dat bloggen enorm waardevol is om nieuwe klanten aan te trekken via zoekmachines heeft bloggen nog meer voordelen. Met bloggen kan jij namelijk de expert status op jouw vakgebied pakken. In je blogs kan je namelijk veel informatie verwerken over je product.

Bedenk je nu maar eens dat een coach een blog schrijft over een sessie die hij of zij heeft gehad met een cliënt. Deze coach beschrijft heel duidelijk wat er gebeurde tijdens deze sessie, welke verhelderende situaties naar voren kwamen en wat de coach de cliënt voor inzichten mee heeft gegeven. Dat overtuigt andere klanten om ook zo een sessie aan te gaan. Want je hebt immers gelezen dat deze coach je kan helpen bij je hulpvraag.

Of een bedrijf dat een specifiek product verkoopt dat vertelt hoe het verwerkingsproces in elkaar zit. Ben jij iemand die het liefst duurzame producten koopt en dit bedrijf vertelt in de blog dat zij heel erg bezig zijn met duurzaamheid, dan ben jij eerder geneigd om het product aan te kopen.

Door blogs te schrijven voor je bedrijf kan je klanten echt overtuigen met jouw verhaal. Jij spreekt hiermee de juiste doelgroep aan. Klanten vinden het uiteindelijk leuk om je blogs te lezen en zullen doorklikken om je andere blogs te gaan lezen.

Tips om je websitebezoekers te verdubbelen

Graag geef ik je een aantal tips om je website bezoekers te verdubbelen:

Tip 1: Gebruik relevante zoekwoorden in je blogs! Dit is een van de belangrijkste punten waarmee jij echt meer klanten uit zoekmachines aan kunt trekken.
Jij wilt natuurlijk dat klanten via zoekwoorden op jouw website terechtkomen en niet die van de concurrent. Via Google Search console kan je bijvoorbeeld zien op welke zoekwoorden klanten je website vinden. Het is ook raadzaam om een zoekwoorden onderzoek uit te laten voeren, zodat je weet op welke zoekwoorden jij je concurrentie kunt verslaan. Als je deze zoekwoorden gaat gebruiken in je blogs, dan kom jij op deze zoekwoorden echt hoog in de zoekmachines te staan.

Tip 2: Gebruik deze zoekwoorden in de titel en kopjes van je blogs. Google geeft namelijk de meeste aandacht aan de zoekwoorden die staan in je titel en in de kopjes van je blogs. Als je hier dus echt goede, relevante zoekwoorden in verwerkt dan zal je merken dat er op deze blog veel verkeer binnen zal komen.

Tip 3: Zorg ervoor dat je blogs niet te kort zijn. Vertel zoveel mogelijk in je blogs, gebruik voorbeelden, leg duidelijk een stappenplan uit, geef tips. Zorg ervoor dat je blogs langer zijn. Kortere blogs worden minder goed opgepakt door zoekmachines dan langere blogs.

Tip 4: Blijf consistent blogs posten. Ook dit is heel belangrijk. Google houdt nu eenmaal van websites die regelmatig verse content plaatsen. Als jij heel consistent nieuwe blogs post dan zal Google je website ook eerder oppakken bij zoekopdrachten. Heb je drie blogs geschreven? Post ze niet alle drie in een keer, maar post ze liever gestructureerd. Bijvoorbeeld eens in de twee weken of iedere maand een, dan ben je voor een langere periode gelijk klaar.

Tip 5: Update oudere blogs. Heb je langere tijd geleden al blogs geschreven? Loop deze dan even na en geef ze een update. Voeg relevante zoekwoorden toe in deze blogs, check of de linkjes nog werken. Hiermee geef je de blog weer een boost en zullen deze blogs ook weer meer klanten aantrekken.

Je blogs SEO-proof maken

Met deze tips kan je aan de slag! Plan echt tijd vrij om hiermee aan de slag te gaan, want geloof mij, dit is een hele goede tijdsinvestering.

Ga je aan de slag met nieuwe blogs en wil je dat je blogs goed worden gevonden in zoekmachines? Zorg er dan voor dat je blogs SEO-proof geschreven zijn. Bovenstaande tips zijn een aantal punten die terugkomen in mijn ‘werkboek Bloggen-SEO edition’. In dit werkboek leg ik je stap voor stap uit hoe jij goede blogs kunt schrijven waarmee jij veel nieuwe bezoekers gaat aantrekken.
Alles komt aan bod in het werkboek, van een goede titel, tot een goede opbouw van je blog. Hoe lang een blog precies moet zijn, tot de Alt-tags van je afbeeldingen in je blogs. Jij weet precies hoe je je blog moet uitwerken als je dit complete werkboek hebt gelezen.

Inmiddels is het werkboek al meerdere keren verkocht en ik heb tot nu toe alleen maar positieve geluiden teruggekregen. Klanten die mij enthousiast een berichtje stuurde dat zij de eerste verkopen hebben gedaan uit hun blog! Hoe tof?!

Met bloggen kan jij je website bezoekers verdubbelen, ga dit doen! Dat is mijn advies. En zal ik je nog iets leuks vertellen? Je teksten uit je blogs kan je natuurlijk ook gebruiken voor een nieuwsbrief of social media posts. Win – win situatie dus!

Wil je meer informatie over mijn ‘werkboek Bloggen SEO-Edition’ klik dan even op het gekleurde stukje tekst, dan kom je op de pagina van dit product.

Liefs,

Daniëlle

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deel:

Andere blogs:

verpakking van bestellingen met een groene auto

Zorgt je verpakking voor herhaalaankopen?

Onlangs kreeg ik een heel tof vraagstuk van één van mijn klanten voor wie ik onlangs een webshop scan heb gedaan. 
Hij luistert vaak mijn podcast en stuurde mij een berichtje via Instagram.  

Hij had laatst een video gezien van een dame die via Bol haar producten verkocht en deze dame had een boze klant. Deze klant was nogal verbolgen over hoe zijn het product aangeleverd kreeg, namelijk in een gebruikte doos van een andere merk. 
Zijn vraag was dan ook, zorgt een mooie verpakking ook voor een herhaal aankoop?

Wat kruidnoten in augustus jou vertellen over je marketing strategie voor black friday

Wat kruidnoten in augustus jou vertellen over je webshopstrategie

Je loopt door de supermarkt. Het is nog volop zomer.
En tóch liggen de eerste kruidnoten al in het schap.

Waanzin? Misschien.
Maar ook een slimme zet van grote merken. Want zij weten: wie tijdens de feestdagen winst wil draaien, begint op tijd.

Als webshop-eigenaar kan jij daar heel veel van leren. Want te vaak zie ik ondernemers pas eind november ineens roepen:
“Shit! Moet ik nog iets met Black Friday?”

Laten we dat dit jaar anders doen.

Ontdek de E.com.community: de plek voor webshop eigenaren die willen groeien

Ben jij webshop eigenaar en denk je weleens:
“Is er niemand anders die ook tegen dit soort dingen aanloopt?”
Dan is de kans groot dat je niet alleen bent. En precies daarom lanceren wij op 1 oktober 2025 de E.com.community – een kleinschalige, doelgerichte community voor webshop ondernemers die willen groeien, verbinden en van elkaar leren.