Meer bestellingen uit je webshop

Je hebt een webshop, een product of meerdere producten waar je 100% achter staat en je steekt er dagelijks energie in. Je plaatst posts op social media, probeert je SEO te verbeteren, en misschien heb je zelfs al eens geadverteerd. Je ontvangt websitebezoekers, maar de meeste klikken snel weer weg of ze haken af in het afrekenproces. Toch blijft de groei uit. En eerlijk is eerlijk: het is frustrerend als je ziet dat andere webshops wel bestellingen binnenhalen, terwijl jij zoveel moeite doet.
Webshop scan om meer bestellingen uit je webshop te halen

Je hebt een webshop, een product of meerdere producten waar je 100% achter staat en je steekt er dagelijks energie in. Je plaatst posts op social media, probeert je SEO te verbeteren, en misschien heb je zelfs al eens geadverteerd.
Je ontvangt websitebezoekers, maar de meeste klikken snel weer weg of ze haken af in het afrekenproces.
Toch blijft de groei uit. En eerlijk is eerlijk: het is frustrerend als je ziet dat andere webshops wel bestellingen binnenhalen, terwijl jij zoveel moeite doet.

Groei komt niet vanzelf. Maar marketing kan je wel helpen.

Veel webshop-eigenaren denken dat meer bezoekers automatisch leidt tot meer bestellingen. Maar dat is in veel gevallen niet zo. Groei begint wel bij meer verkeer naar de webshop, maar vooral bij de vraag:

Wat gebeurt er zodra iemand op je webshop landt?

  • Begrijpt je bezoeker direct wat je verkoopt?
  • Wekt je merk vertrouwen?
  • Is het aankoopproces logisch en verleidelijk?

Als je webshop deze vragen niet overtuigend beantwoordt, mis je simpelweg omzet. En daar komt een webshop scan om de hoek kijken.

Je webshop moet verkopen

Een goede webshop verkoopt. Punt. Niet alleen door een mooi design, maar vooral door sterke inhoud en slimme marketing. Denk aan:

  • Heldere productteksten die converteren.
  • Duidelijke voordelen voor de klant.
  • Vertrouwen uitstralen.
  • Slimme plaatsing van USP’s, garanties, reviews.
  • Een eenvoudig afreken proces.

En soms weet je zelf als webshop-eigenaar niet precies waar het hem nu precies in zit. Je zit er veel te diep in, of je weet gewoon niet zo goed waar je dan precies naar moet kijken. E En daardoor mis je kansen – en dus ook bestellingen.

Daarom is er nu de Webshop Scan

Steeds vaker kreeg ik e-mailtjes van mensen die mijn Podcast luisteren of mensen die mij volgen op Instagram, wil je even naar mijn webshop kijken? Heb je nog tips of feedback hierover? En dat bracht me op een idee. 

Speciaal voor webshop-eigenaren die willen groeien, heb ik de Webshop Scan ontwikkeld. Geen oppervlakkige feedback, maar een duidelijke analyse van jouw webshop. Iemand die van buitenaf je webshop bekijkt, iemand met kennis en specialisaties. 

Ik bekijk je webshop door de ogen van een klant en door de lens van een marketing specialist. Waar laat je omzet liggen? Welke kleine aanpassingen kunnen zorgen voor grote verschillen?

Wat wordt er dan precies gescand?

Je ontvangt een overzichtelijk document waarin ik o.a. inzoom op:

De Homepage
Begrijpt een bezoeker meteen wat je verkoopt en waarom zij dat bij jou zouden moeten kopen?

Productpagina’s & copywriting
Zijn je teksten helder en aantrekkelijk?

Navigatie & gebruiksvriendelijkheid
Kan een klant makkelijk vinden wat hij zoekt? 

Verzendkosten, vertrouwen & conversie
Is je verzendinformatie transparant en strategisch geplaatst? Geeft je webshop voldoende vertrouwen? 

En nog veel meer.

Je krijgt niet alleen een rapport, maar ook een 1-op-1 online meeting waarin ik de scan met je bespreek. Samen kijken we waar de grootste kansen liggen en hoe je die kunt benutten. Je ontvangt:

Concrete tips die je direct kunt gaan toepassen. Ik vertel je ook met welke tips je het beste als eerst aan de slag kunt gaan. En ik deel ook inspiratie om je webshop door middel van marketing nog beter in de markt te zetten.

Of je nu pas net gestart bent of al langer draait, deze scan helpt je om meer uit je webshop te halen. Want groeien begint bij weten waar je nu staat en waar je kansen liggen.

Klaar voor meer bestellingen?

Vraag nu jouw Webshop Scan aan en ontdek wat jouw webshop nodig heeft om van bezoekers klanten te maken.
Je hoeft niet harder te werken. Alleen slimmer. En dat begint met een webshop-scan.

Liefs,
Daniëlle 

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deel:

Andere blogs:

verpakking van bestellingen met een groene auto

Zorgt je verpakking voor herhaalaankopen?

Onlangs kreeg ik een heel tof vraagstuk van één van mijn klanten voor wie ik onlangs een webshop scan heb gedaan. 
Hij luistert vaak mijn podcast en stuurde mij een berichtje via Instagram.  

Hij had laatst een video gezien van een dame die via Bol haar producten verkocht en deze dame had een boze klant. Deze klant was nogal verbolgen over hoe zijn het product aangeleverd kreeg, namelijk in een gebruikte doos van een andere merk. 
Zijn vraag was dan ook, zorgt een mooie verpakking ook voor een herhaal aankoop?

Wat kruidnoten in augustus jou vertellen over je marketing strategie voor black friday

Wat kruidnoten in augustus jou vertellen over je webshopstrategie

Je loopt door de supermarkt. Het is nog volop zomer.
En tóch liggen de eerste kruidnoten al in het schap.

Waanzin? Misschien.
Maar ook een slimme zet van grote merken. Want zij weten: wie tijdens de feestdagen winst wil draaien, begint op tijd.

Als webshop-eigenaar kan jij daar heel veel van leren. Want te vaak zie ik ondernemers pas eind november ineens roepen:
“Shit! Moet ik nog iets met Black Friday?”

Laten we dat dit jaar anders doen.

Ontdek de E.com.community: de plek voor webshop eigenaren die willen groeien

Ben jij webshop eigenaar en denk je weleens:
“Is er niemand anders die ook tegen dit soort dingen aanloopt?”
Dan is de kans groot dat je niet alleen bent. En precies daarom lanceren wij op 1 oktober 2025 de E.com.community – een kleinschalige, doelgerichte community voor webshop ondernemers die willen groeien, verbinden en van elkaar leren.