Blog

Onlangs kreeg ik een heel tof vraagstuk van één van mijn klanten voor wie ik onlangs een webshop scan heb gedaan.  Hij luistert vaak mijn podcast en stuurde mij een berichtje via Instagram.   Hij had laatst een video gezien van een dame die via Bol haar producten verkocht en deze dame had een boze klant. Deze klant was nogal verbolgen over hoe zijn het product aangeleverd kreeg, namelijk in een gebruikte doos van een andere merk.  Zijn vraag was dan ook, zorgt een mooie verpakking ook voor een herhaal aankoop?
Je loopt door de supermarkt. Het is nog volop zomer. En tóch liggen de eerste kruidnoten al in het schap. Waanzin? Misschien. Maar ook een slimme zet van grote merken. Want zij weten: wie tijdens de feestdagen winst wil draaien, begint op tijd. Als webshop-eigenaar kan jij daar heel veel van leren. Want te vaak zie ik ondernemers pas eind november ineens roepen: “Shit! Moet ik nog iets met Black Friday?” Laten we dat dit jaar anders doen.
Ben jij webshop eigenaar en denk je weleens: “Is er niemand anders die ook tegen dit soort dingen aanloopt?” Dan is de kans groot dat je niet alleen bent. En precies daarom lanceren wij op 1 oktober 2025 de E.com.community – een kleinschalige, doelgerichte community voor webshop ondernemers die willen groeien, verbinden en van elkaar leren.
Is jouw webshop niet winstgevend genoeg? Heb je het idee dat je je af en toe een slag in de rondte werkt om alle ballen hoog te houden? Meer producten toevoegen, kortingscodes verspreiden, vrienden vragen om reclame voor je te maken? Dan is de 6-weekse training Winst met je Webshop precies wat jij nodig hebt.
Verzendkosten blijven een van de grootste drempels in het aankoopproces van online shoppers. Je bent als webshop-eigenaar niet de enige die zich afvraagt: "Moet ik ze doorberekenen? Gratis maken? Verwerken in de prijs?" En ondertussen haken potentiële klanten af zodra ze in het afrekenscherm ineens €4,95 extra zien staan. In deze blog duiken we in de marketing psychologie achter verzendkosten en geef ik je slimme strategieën om hier op de juiste manier mee om te gaan in je webshop.
Je hebt een webshop, een product of meerdere producten waar je 100% achter staat en je steekt er dagelijks energie in. Je plaatst posts op social media, probeert je SEO te verbeteren, en misschien heb je zelfs al eens geadverteerd. Je ontvangt websitebezoekers, maar de meeste klikken snel weer weg of ze haken af in het afrekenproces. Toch blijft de groei uit. En eerlijk is eerlijk: het is frustrerend als je ziet dat andere webshops wel bestellingen binnenhalen, terwijl jij zoveel moeite doet.

Werkboek Bloggen - SEO Edition

Wil je leren hoe jij zelf goede blogs kunt schrijven waarmee jij in Google je vindbaarheid vergroot en nieuwe klanten aantrekt? 
Bestel dan het werkboek Bloggen – SEO Edition. In dit werkboek neem ik je stap voor stap mee in het schrijven een een blog.

Dit werkboek is een SEO edition, dus in dit werkboek richt ik mij ook heel specifiek op de vindbaarheid van je blogs voor Google. 
Het werkboek ontvang je via de e-mail dus je kunt het werkboek erbij pakken wanneer je blogs gaat schrijven.