Marketing inzetten met behulp van een coach

Vind je het lastig om te bepalen welke marketing er nu aanslaat bij jouw doelgroep? Of heb je geen idee hoe je marketing in kunt zetten voor je bedrijf? Denk dan eens na over een coach die jou kan helpen in de marketing.
Marketing coaching, jouw hulp bij de groei van je bedrijf

Vind je het lastig om te bepalen welke marketing er nu aanslaat bij jouw doelgroep? Of heb je geen idee hoe je marketing in kunt zetten voor je webshop? Denk dan eens na over een coach die jou kan helpen in de marketing.

Wat is Marketing Coaching?

Marketing Coaching is een gerichte en persoonlijke begeleiding waarbij ondernemers leren hoe ze hun marketingstrategie kunnen ontwikkelen, implementeren en optimaliseren. Het doel is niet alleen om tijdelijke resultaten te behalen, maar ook om ondernemers de kennis en vaardigheden bij te brengen die nodig zijn om hun marketinginspanningen zelfstandig voort te zetten.

Marketing specialist als coach

Een aantal jaar geleden had ik al een wens om andere ondernemers te helpen in de groei van hun bedrijf. Ik wilde heel graag coachen in de marketing. Dit heb ik uiteindelijk opgepakt en ik vond het super tof om te doen.
Hoe fantastisch is het, als je een berichtje krijgt met: Ik heb een record maand gedraaid!
Dat is de reden waarom ik dit werk wil doen. Want hoe tof is het, als jij andere ondernemers kan helpen om dat bedrijf flink te laten groeien. 

Zoals meerdere van mijn klanten ook aangeven, zij weten gewoon niet zo goed hoe het werkt. Hoe ze moeten beginnen en waar ze aan moeten denken. Het wordt ook vaak gezien als zoveel extra werk. Maar ik leer ze juist door effectief en efficiënt te werken. Zonder dat ze een extra fulltime baan hebben.

Marketing Coaching

Het starten van een periode doen we met een brainstorm. Tijdens deze brainstorm gaan we doelen bepalen. Waar wil je naartoe, wat is je bedrijfsdoel? Aan de hand van dit doel (of doelen) gaan we een plan maken. Daarna gaan we zes maanden met elkaar aan de slag. 

De marketing die ik jou ga aanleren, sluit aan bij jouw onderneming. Daar ligt alle focus op. Ik vind het namelijk ontzettend belangrijk dat jij dicht bij jezelf kunt blijven. Als jij gewoon jezelf kunt zijn, dan zal dit alleen maar meer vertrouwen geven aan je klanten.
Natuurlijk ga ik je wel een beetje uit je comfortzone trekken, maar wel tot een bepaalde grens. Je hoeft echt geen dingen te doen die je niet wilt doen of waar je niet achter staat. 

Tijdens de online sessies bespreken we de ontwikkelingen. Wat gaat er goed, wat kan er nog beter? En welke plannen gaan we maken voor de volgende periode. Buiten de sessies om ben ik natuurlijk ook bereikbaar voor vragen of feedback op je werk.

Marketing afgestemd op jouw bedrijf

Ik kan me voorstellen dat je je soms overweldigd voelt door alle social media kanalen, websites, nieuwsbrieven, SEO, blogs en nog veel meer.
Ik bied jou structuur en duidelijkheid en ik ben de stok achter de deur. Daarbij is het geen online cursus waarbij je maar een select deel van marketing leert. Het gehele traject is veel breder. En nogmaals, de marketing stemmen we af op jouw webshop, op jouw doelgroep. Want dan werkt marketing effectief. 

Veel ondernemers lezen boeken en volgen online trainingen in de hoop de gouden tip te vinden om daarmee het verschil te maken. Maar na aanschaf is er weinig tijd om de cursus helemaal te volgen of het boek uit te lezen. In mijn traject plannen we vaste momenten voor onze meetings, daar kom je niet onderuit. Daarnaast kijk ik natuurlijk met je mee, zodat ik ook zie wat je doet en uitvoert. Ik ben dus jouw stok achter de deur. 

Wat verwacht ik van jou?

Natuurlijk zijn er vanuit mijn kant ook verwachtingen. Want het behalen van de doelen zijn niet alleen afhankelijk van mijn aandeel, maar ook van jouw aandeel. De zes maanden die het traject duurt zijn maanden waarin je wel extra tijd moet vrijmaken om het werk op te kunnen pakken.
Ik verwacht wel een discipline en als we een afspraak maken dat je deze ook nakomt. Het is immers je eigen succes die je gaat behalen wanneer je de afspraken nakomt. 

De ene week zal er iets meer werk uit het traject komen dan de andere week. Zeker in het begin kost het wat meer tijd om alles te leren. Maar het is mijn doel om uiteindelijk toe te werken naar een plan waarbij je ook meer vooruit kunt gaan werken. Zo creëer je veel meer rust en overzicht. Mocht je dan een weekje vrij zijn of een weekje ziek zijn is er nog niet direct nood aan de man. 

Wat zijn de voordelen van dit marketingtraject?

Belangrijk is natuurijk dat je weet wat de voordelen zijn! Deze zet ik dan ook graag voor je op een rijtje:

  • 1 op 1 coaching
  • Stok achter de deur
  • Je leert alles zelf, waardoor je maandelijks niet hoeft te investeren in je marketing
  • Een perfecte stap om groei in je bedrijf te realiseren
  • Structuur
  • Je werkt aan een duidelijk plan
  • Je ontwikkeld een effectieve en efficiënte strategie
  • Alles afgestemd op jouw doelgroep en jouw bedrijf
  • Werken aan meer omzet, meer klanten en meer succes
  • Je vlammetje gaat weer branden

Marketing Coaching is een investering in de toekomst van je webshop. Of je nu een startende ondernemer bent of een al even een onderneming runt, marketing coaching kan je helpen je doelen te bereiken, maar ook groei op de lange termijn te realiseren. 

Wil je meer weten over mijn traject? Neem dan vandaag nog contact met mij op voor een vrijblijvend gesprek.

Liefs,
Daniëlle

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deel:

Andere blogs:

verpakking van bestellingen met een groene auto

Zorgt je verpakking voor herhaalaankopen?

Onlangs kreeg ik een heel tof vraagstuk van één van mijn klanten voor wie ik onlangs een webshop scan heb gedaan. 
Hij luistert vaak mijn podcast en stuurde mij een berichtje via Instagram.  

Hij had laatst een video gezien van een dame die via Bol haar producten verkocht en deze dame had een boze klant. Deze klant was nogal verbolgen over hoe zijn het product aangeleverd kreeg, namelijk in een gebruikte doos van een andere merk. 
Zijn vraag was dan ook, zorgt een mooie verpakking ook voor een herhaal aankoop?

Wat kruidnoten in augustus jou vertellen over je marketing strategie voor black friday

Wat kruidnoten in augustus jou vertellen over je webshopstrategie

Je loopt door de supermarkt. Het is nog volop zomer.
En tóch liggen de eerste kruidnoten al in het schap.

Waanzin? Misschien.
Maar ook een slimme zet van grote merken. Want zij weten: wie tijdens de feestdagen winst wil draaien, begint op tijd.

Als webshop-eigenaar kan jij daar heel veel van leren. Want te vaak zie ik ondernemers pas eind november ineens roepen:
“Shit! Moet ik nog iets met Black Friday?”

Laten we dat dit jaar anders doen.

Ontdek de E.com.community: de plek voor webshop eigenaren die willen groeien

Ben jij webshop eigenaar en denk je weleens:
“Is er niemand anders die ook tegen dit soort dingen aanloopt?”
Dan is de kans groot dat je niet alleen bent. En precies daarom lanceren wij op 1 oktober 2025 de E.com.community – een kleinschalige, doelgerichte community voor webshop ondernemers die willen groeien, verbinden en van elkaar leren.