Bloggen is een hele effectieve manier om nieuwe klanten uit Google te bereiken

Door blogs op je website te plaatsen zorg jij voor een organische groei van website bezoekers. Met blogs vergroot je de vindbaarheid in Google door de juiste zoekwoorden te gebruiken.
Danielle Social Marketing Blog is een effectieve manier

Om mij heen hoor ik mensen zeggen dat bloggen achterhaald is, niet meer van deze tijd. Maar geloof mij, dit is echt niet zo. Blogs plaatsen op je website is zeker van toegevoegde waarde, ook voor jou!
Door blogs op je website te plaatsen zorg jij voor een organische groei van website bezoekers. Met blogs vergroot je de vindbaarheid in Google door de juiste zoekwoorden te gebruiken. Daarnaast is bloggen ook heel waardevol voor je klanten. Doordat jij je kennis en expertise deelt in je blogs, zien klanten dat jij de expert bent. Dit wekt veel vertrouwen op bij je klant, waardoor de klant sneller je product(en) en/of dienst(en) zal afnemen. 

Meer nieuwe klanten uit Google bereiken

Wanneer jij met je blog nieuwe klanten uit Google wilt bereiken is het belangrijk dat jij in het hoofd van je klant kruipt. Wie is jouw klant? Wat zoekt jouw klant? Wat is het probleem en wat is de behoefte van jouw klant? Wanneer je dit goed begrijpt kan jij de inhoud van je blog creëren die jouw klant aanspreekt en helpt.

Welk onderwerp kies ik voor mijn blog?

Zodra je weet voor wie je wilt gaan schrijven is het tijd om te brainstormen over goede onderwerpen. Waar heeft jouw potentiële klant behoefte aan? Wat zijn bijvoorbeeld veelgestelde vragen in jouw branche? Probeer waardevolle, relevante onderwerpen te vinden waar je over kunt gaan schrijven. En je mag hier ook lekker creatief in zijn.

Zoekwoorden gebruiken in je blog

Wanneer jij wilt dat je met je blog meer nieuwe klanten uit Google wilt bereiken is het belangrijk om de juiste zoekwoorden te gebruiken in je blog. 

Het is belangrijk dat je de woorden in je blog verwerkt die jouw mogelijke klanten gebruiken in Google als zoekopdracht. Je kunt ervoor kiezen om zelf een aantal zoekwoorden te kiezen voor je blog, maar nog beter is het om een zoekwoorden onderzoek te laten doen voor je bedrijf.

Het is raadzaam om je zoekwoorden op belangrijke plekken in je blog te plaatsen, dit helpt je om beter te worden gevonden in de zoekresultaten van Google. Kies ervoor om je zoekwoorden in je onderwerp te plaatsen, in de eerste alinea van je blog en in de tussenkopjes van je alinea’s.
Gebruik de zoekwoorden wel op een natuurlijke manier, overdrijf niet, anders kan dit tegen je werken. 

Hoe maak je van nieuwe klanten ambassadeurs?

Bloggen gaat niet alleen over het publiceren van content, maar ook over het opbouwen van relaties met je lezers. Je kunt er voor kiezen om je blogs zo in te stellen dat mensen kunnen reageren op je blog. Neem dan ook de tijd om zelf terug te reageren op opmerkingen, beantwoord vragen en verzamel ook feedback als dit wordt gegeven. Door actief te communiceren in je publiek, kan je het vertrouwen van je potentiële klant winnen.

En ik hoor je denken: ‘waarom moet ik feedback verzamelen?’
Het liefst wil je natuurlijk geen feedback op je blogs of onder je blogs, maar juist met die feedback moet je aan het werk. Laat de klant weten dat jij je best doet om te verbeteren waar dit kan. Daarnaast ontvang je vaak feedback van klanten, omdat zaken niet duidelijk zijn. Trek hier dus je conclusies uit en neem deze feedback mee in nieuwe onderwerpen voor je nieuwe blogs.

Transparantie en eerlijkheid zijn essentieel om het vertrouwen van je klanten te winnen en te behouden. Communiceer openlijk over je producten, prijzen, beleid en eventuele problemen die zich kunnen voordoen. Wanneer klanten het gevoel hebben dat ze op je kunnen vertrouwen, zijn ze eerder geneigd om je aan te bevelen bij anderen. En wees eerlijk, die reclame, is de beste reclame die je kunt hebben!

Promoot je blog en trek nieuwe klanten aan uit Google

Zodra je blog klaar is en online staat is het tijd om je blog te promoten! Deel je blog op social media, stuur het naar je klanten via een nieuwsbrief. Hoe meer mensen je blog lezen, hoe groter de kans is dat je nieuwe klanten aantrekt. 

Vergeet niet om consistent te zijn. Regelmatig bloggen houdt je publiek betrokken en laat zien dat je actief en betrouwbaar bent. En Google vindt het ook fijn om te zien dat je regelmatig aanpassingen verricht op je website. 

Het kost even tijd om je blogs te schrijven, maar met jouw blogs kan jij nieuwe website bezoekers aantrekken uit Google. Dus die investering ga je echt terug verdienen!

Vind je het echt lastig om zelf te bloggen? Dan heb ik de oplossing voor je! Ik heb namelijk een werkboek ontwikkeld waarin ik je stap voor stap mee neem in het schrijven van een blog. Dit werkboek is een SEO edition, dus in dit werkboek richt ik mij ook heel specifiek op de vindbaarheid van je blogs voor Google. 

Het werkboek ontvang je via de e-mail dus je kunt het werkboek erbij pakken wanneer je blogs gaat schrijven.
Wil je zeker weten dat jouw blog ervoor gaat zorgen dat je vindbaarheid in Google wordt vergroot en dat je nieuwe klanten gaat aantrekken? Kies dan voor het werkboek Bloggen- SEO edition inclusief feedback. Je kunt je eerste twee geschreven blogs naar mij inzenden zodat ik je blog kan voorzien van feedback. Jij weet dan precies wat er wel goed gaat en waar je je nog kunt verbeteren zodat al je blogs die je daarna nog gaat schrijven echt SEO-proof zijn. 

Heb je vragen of wil je liever dat ik voor je ga bloggen? Neem dan contact met mij op via info@daniellesocialmarketing.nl 

Liefs,

Daniëlle

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deel:

Andere blogs:

verpakking van bestellingen met een groene auto

Zorgt je verpakking voor herhaalaankopen?

Onlangs kreeg ik een heel tof vraagstuk van één van mijn klanten voor wie ik onlangs een webshop scan heb gedaan. 
Hij luistert vaak mijn podcast en stuurde mij een berichtje via Instagram.  

Hij had laatst een video gezien van een dame die via Bol haar producten verkocht en deze dame had een boze klant. Deze klant was nogal verbolgen over hoe zijn het product aangeleverd kreeg, namelijk in een gebruikte doos van een andere merk. 
Zijn vraag was dan ook, zorgt een mooie verpakking ook voor een herhaal aankoop?

Wat kruidnoten in augustus jou vertellen over je marketing strategie voor black friday

Wat kruidnoten in augustus jou vertellen over je webshopstrategie

Je loopt door de supermarkt. Het is nog volop zomer.
En tóch liggen de eerste kruidnoten al in het schap.

Waanzin? Misschien.
Maar ook een slimme zet van grote merken. Want zij weten: wie tijdens de feestdagen winst wil draaien, begint op tijd.

Als webshop-eigenaar kan jij daar heel veel van leren. Want te vaak zie ik ondernemers pas eind november ineens roepen:
“Shit! Moet ik nog iets met Black Friday?”

Laten we dat dit jaar anders doen.

Ontdek de E.com.community: de plek voor webshop eigenaren die willen groeien

Ben jij webshop eigenaar en denk je weleens:
“Is er niemand anders die ook tegen dit soort dingen aanloopt?”
Dan is de kans groot dat je niet alleen bent. En precies daarom lanceren wij op 1 oktober 2025 de E.com.community – een kleinschalige, doelgerichte community voor webshop ondernemers die willen groeien, verbinden en van elkaar leren.